Methodology to increase the second year student’s creativity of the Majoring at Physical Culture

Main Article Content

Yudelqui Martínez-León
Ania Teresa Cordero-González
Ana Belkys Amador-Cabrera

Abstract

The research entitled ¨Methodology to increase the second year student’s creativity of the Majoring at Physical Culture¨ has the goal to increase their creativity from the Pedagogy subject. This research offers a group of pedagogical and psychological bases about creativity that influence in the development of the student’s personality. It also gives a set of actions aimed to increase the creative development through the Pedagogy lessons, as a main way of organizing the teaching learning process. In this investigation it is defined creativity as the process that expresses the professors´ skills in the teaching learning activity. The creative methodology was validated through the development of a pre-experiment. Besides there were used theoretical, empirics and statistics methods to prove the affectivity of this research. The final results of the investigation give the professors a pattern of performance so as to influence positively in their students´ behaviour according to the present demands of the Cuban society.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Martínez-León, Y., Cordero-González, A. T., & Amador-Cabrera, A. B. (2013). Methodology to increase the second year student’s creativity of the Majoring at Physical Culture. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 8(2), 3–20. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/462
Section
ORIGINAL ARTICLES

References

Álvarez de Zayas, C. (1990). Una escuela de excelencia. Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Alvarez de Zayas, C. (1992). La Escuela en la vida. La Habana: Editorial Academia.

Andreola, B. (1999). Dinâmica de grupo. Jogo da vida e didática do futuro. Brasil: Ed. Vozes.

Anaut, L /et at/. (1995). Valores escolares y educación de la ciudadanía. Barcelona: Ed. Fontamara.

Anaut, L /et at/. (1998). El Problema de la anticipación en la Psicología. España: Servicios de Publicaciones Universidad de Córdova.

Behrens, M. (1996) La Formación continua de los Profesores y la Práctica Pedagógica. Curitiba: Editora Universitária Champagnat

Belmont. J. (1991). Estrategias cognoscitivas y aprendizaje estratégico; el enfoque socio-instruccional: En: Revista Acción Pedagógica (Venezuela) 2 (12): 57.

Branden, N (1997). Auto-estima, libertad y responsabilidad, Sáo Paulo.Brasil: Ed. Brasiliense.

Collazo, B. D; PUENTES, M. A. (2001). La Orientación en la actividad pedagógica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación

Calviño, M. (2000). Orientación psicológica: esquema referencial de alternativa múltiple. La Habana: Editorial Científico-Técnica.

Calvo, B. T. (2001) Aprender a vivir en la diferencia. Rev. Vela Mayor (Madrid) 5: 13-18.

Castillo, J. (2000) Estrategias docentes para un aprendizaje desarrollador. Monografía.http//www.monografía.com.

Castillo, J. (1998). Las Transformaciones educativas en Iberoamérica; tres desafíos: democracia, desarrollo e integración. Argentina: Editorial Troquel.

Castillo, J. (1998). Psicología de la educación. España: Editorial C.C.S.

Castillo, J. (2000). Enseñar y aprender en la escuela. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.