Rhymes, games and songs for the family and 4-5 ages children of «Educa a tu hijo» program participation

Main Article Content

Nancy Darías Ávila
Omayda Rodríguez Martínez
Dayán García Darías

Abstract

The present work is directed to the community as an essential space of our society, it has the objective to encourage the participation of the family and 4-5 ages children in «Educa a tu hijo» program through a group of rhyme, games and songs activities. The research was developed at «Cuba Libre» popular council motivated for the existence of insufficiencies on the participation of «Educa a tu hijo» program and a poor attendance to the rest of planned activities. There were used a group of theoretical, empirical and mathematic methods to solve the problem and fulfil the objective. Taking into account the obtained information it was designed a high motivated propose, which contains rhyme, games and songs that on the Educa a tu hijo program promoters hands constitutes a way to increase family and children participation. The designed and applied propose has had a great acceptation on the studied population and a positive impact in the participation increasing.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Darías Ávila, N., Rodríguez Martínez, O., & García Darías, D. (2016). Rhymes, games and songs for the family and 4-5 ages children of «Educa a tu hijo» program participation. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 11(2), 71–79. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/660
Section
ORIGINAL ARTICLES
Author Biographies

Nancy Darías Ávila, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca".

Licenciado en Cultura Física. Máster en Ciencias.

Omayda Rodríguez Martínez, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca".

Licenciado en Cultura Física. Máster en Ciencias.

Dayán García Darías, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca"

Licenciado en Derecho.

References

Arias, G. (2002) Diagnóstico y evaluación en el desarrollo, desde el enfoque histórico cultural. La Habana, Editorial Pueblo y Educación.

Cratty, B. J. (1982) Desarrollo perceptual y motor en niños. Barcelona: Editorial Paidotribo.

Devis. J. y Peiro Velert, C. (1992) Nuevas perspectivas curriculares en Educación Física: La Salud y los juegos modificados. Barcelona: Editorial Paidotribo.

Hernández, A. (2002). Psicosociología de la evaluación de programas de actividad física: el uso de indicadores. Revista Digital Educación Física y Deportes. Argentina. 5 (18): 1-15.

Ortega, A. (2003). Diagnóstico del funcionamiento familiar en un consultorio del médico y la enfermera de la familia. Revista Cubana Med. Gen Integral. 19, (2): 5

Torres- Arrue, Y. (2011). La participación de la familia en el Programa: «Educa a tu Hijo». Cultura Física y Deportes de Guantánamo, 1, (1): 39-48.

Programa educativo del 1ero al 6to año de vida de los Círculos Infantiles. (1996). Ciudad de La Habana, Editorial Pueblo y Educación.

Programa de Educación Física: Primer Ciclo. (2001). Ciudad de La Habana: Editorial Deportes.

Silvia G., y Sainz J. L. (2001). Estrategias de participación social para el desarrollo comunitario: Desarrollo comunitario. México: Editores, Buena Onda.

Siverio, A. M. (1992). Colección de Folletos «Educa a tu hijo». Ciudad de La Habana. Editorial Pueblo y Educación.

Vázquez Molinas, C. M. (2010). La participación de la familia de los niños y niñas de tres a cuatro años en las actividades físico-recreativas educativas. EFDeportes.com, Revista Digital. Buenos Aires, (148)

Zapata, D. (1997). El deporte y la recreación y los cambios socio-afectivos y físicos del adulto mayor: investigación. In El deporte y la recreación y los cambios socio-afectivos y físicos del adulto mayor: investigación. DIGEDER.