The ostiomioarticular system and its interdisciplinary relationships between Physical Education and the Biological Bases of medicine

Main Article Content

Rafael Rousseau Yera
Pedro Javier Lafaurie Rodríguez
Norberto Valcárcel Izquierdo

Abstract

In this article we show the different interdisciplinariety relations of Physical education with biological bases of Medicine, in the career of Medicine, where first of all we identify the interdisciplinariety nodes that are related with the ostiomuscular system with the physical activity. This interdisciplinary profile in the formation of students of that career, deserve a place of an important interchange to design the strategies that guaranteeing the integration of knowledge related with the Physical education sciences and Medical sciences.     

 

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How to Cite
Rousseau Yera, R., Lafaurie Rodríguez, P. J., & Valcárcel Izquierdo, N. (2017). The ostiomioarticular system and its interdisciplinary relationships between Physical Education and the Biological Bases of medicine. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 12(2), 86–94. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/705
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ORIGINAL ARTICLES
Author Biographies

Rafael Rousseau Yera, Universidad de Ciencias Médicas de La Habana

Jefe del Departamento de Educación Física. Facultad de Ciencias Médicas. Máster en Ciencias de la Educación. Doctor en Ciencias de la Educación Médica

Pedro Javier Lafaurie Rodríguez, Facultad de Ciencias Médicas. «Dr. Miguel Enríquez.». Universidad de Ciencias Médicas de La Habana

Licenciado en Cultura Física

Norberto Valcárcel Izquierdo, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Enrique José Varona”.

Licenciado en Educación; Profesor titular. Máster en  Educación Avanzada. Doctor en Ciencias Pedagógicas

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