The scientific research methods applied from Physical Education Theory and Methodology contents at physical skills treatment and its relationship with the sport motor skills connected with the Teaching and Learning Process
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
References
Andreieva, G. M. (1984). Psicología social. Moscú: Vneshtorgizdat.
Arróspide, J.J. y Cerrato, J. (1996). “La perspectiva sociocultural en el estudio del grupo”. En: S. Ayestarán (ed). El grupo como construcción social.
Barcelona: Plural, pp. 174-188.
Bonilla, E; Hurtado, J. y Jaramillo, C. (2009). La investigación. Aproximaciones a la construcción del conocimiento científico. México: Alfaomega.
Castro, M. (1999). “Modelos multinivel aplicados al meta-análisis”. Revista de Investigación Educativa 2(17): 445-453.
Davidov, V. (1988). La enseñanza escolar y el desarrollo psíquico. Moscú: Editorial Progreso.
Fariñas, G. (2005). Psicología, educación y desarrollo. La Habana: Félix Varela.
Gaviria, J. (1992). “El enfoque multinivel en la evaluación de sistemas educativos”. Revista de Investigación Educativa 2(17): 429-443.
González, F. (2007). Investigación cualitativa y subjetividad: los procesos de construcción de la información. México, D.F.: McGraw-Hill Interamericana.
González, V. y Peiró, J. M. (1992). “Técnicas de investigación multinivel en las organizaciones”. En: M. Clemente (comp). Psicología social. Métodos y
técnicas de investigación. Madrid. Eudema.
Kuprian, A. P. (1978). Problemas metodológicos del experimento social. La Habana: Editorial de Ciencias Sociales.
Machado, E. (2006). “Transformación-acción e investigación educativa”. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias. Centro de Estudios de
Ciencias de la Educación Enrique José Varona. Universidad de Camagüey, Cuba (inédita).
Machado, E. y Montes de Oca, N. (2008). “Los niveles del método científico: Una polémica actual y necesaria de la investigación educativa”. Revista
Pedagogía Universitaria 1(13): 105-114.
Mugny, G. y Doise, W. (1991). “Niveles de análisis en el estudio experimental de los procesos de influencia social”. Anthropos 27: 77-100.