Specific terms glossary for subjects taught in Physical Culture first year career

Main Article Content

Ana Isel Rodríguez Cruz
Luis Alberto Cuesta Martínez
Liliana Margarita Martínez Hernández

Abstract

Contents comprehension is an important element in the learning process; present didactic ways demand from teaching styles that favor communicative competence in the students. Taking into account the relevance of this topic in the teaching learning process it was decided to develop the present work, which has the objective to offer the students a tool that allow them an efficient comprehension of the contents they receive in the Physical Culture first year career subjects. To fulfil the goal a glossary with specific terms of basketball, chess, swimming, athletics, basic gymnastics, and morphology was designed starting from the results of the initial diagnosis, the scientific observation, as well as the detail revision of the normative documents that rule Communicative Spanish subject. The glossary use favor the students´ texts comprehension development from the mentioned subject.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Rodríguez Cruz, A. I., Cuesta Martínez, L. A., & Martínez Hernández, L. M. (2016). Specific terms glossary for subjects taught in Physical Culture first year career. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 11(2), 96–101. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/664
Section
ORIGINAL ARTICLES
Author Biographies

Ana Isel Rodríguez Cruz, Universidad de Pinar del Río «Hermanos Saíz Montes de Oca», Facultad de Cultura Física.

Licenciada Educación Especialidad Español Literatura. Máster en Ciencias.

Luis Alberto Cuesta Martínez, Universidad de Pinar del Río «Hermanos Saíz Montes de Oca», Facultad de Cultura Física.

Licenciado Cultura Física. Doctor Ciencias Forestales. Máster en Ciencias Pedagógicas.

Liliana Margarita Martínez Hernández, Universidad de Pinar del Río «Hermanos Saíz Montes de Oca», Facultad de Cultura Física.

Licenciada Educación, Especialidad Lengua Inglesa. Doctor en Ciencias Pedagógicas.

References

Arrieta, B., & Meza, R. (2005). La comprensión lectora y la redacción en estudiantes universitarios. Revista Iberoamericana de Educación, 35(2).

Domínguez, I. (2007). Comunicación y texto. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Fernández Bengochea, E. (2004) Español Comunicativo en la Cultura Física. Ciudad de La Habana: Deporte.

García Rubio y C. (2013). Propuesta de acciones para potenciar la comprensión lectora en estudiantes de Licenciatura en Cultura Física de la Universidad de Ciencias de la Cultura Física `Manuel Fajardo'. EFDeportes.com, Revista Digital. (185)

González Carvajal, B. A. (2011). La comprensión lectora. Sistema de ejercicios para estudiantes de primer año de la Licenciatura en Cultura Física en condiciones de universalización. EFDeportes.com, Revista Digital. 16 (157).

Revilla, A. B., & Valido, V. D. C. G. (2014). El texto: estrategias para la comprensión y construcción textual. Revista Arrancada, 14(25), 45-56.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2