Games to familiarize children of 7-9 years old with the displacements of Badminton

Main Article Content

Ayran Arencibia Moreno
Maidelin Díaz Miranda

Abstract

In order that Badminton’s athlete manages to join the technical elements displacements are indispensable, that´s why this research shows the experience carried out to a group of 7-9 year-old children to familiarize them with the displacements in the sport Badminton, considering the difficulties they presented to dominate them. The purpose of the work focuses in proposing games that contribute to improve the assimilation of the displacements technique in Badminton teaching – learning process in these ages. To get the purpose theoretical and empiric methods were used, among the empirical ones the observation and the interview were used. In the content of the work some theoretical referents on the games and their use in the teaching of these sport basic technical skills are assumed, also it is given the physiologic and psychological characteristics of the group studied, as well as a group of 10 pre-sport games for the teaching of the displacements. The application of these games in the practice, starting from their structure, understanding and easy performance has allowed a better assimilation of the technical contents taught to the group studied.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Arencibia Moreno, A., & Díaz Miranda, M. (2016). Games to familiarize children of 7-9 years old with the displacements of Badminton. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 11(3), 158–166. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/671
Section
ORIGINAL ARTICLES
Author Biographies

Ayran Arencibia Moreno, Universidad de Pinar del Río Hermanos Saíz Montes de Oca. Facultad de Cultura Física Nancy Uranga Romagoza

Máster en Ciencias. Profesor Auxiliar. Profesor de Gimnasia Básica y Bádminton en el Departamento de Educación Física y Recreación.

Maidelin Díaz Miranda, Universidad de Pinar del Río Hermanos Saíz Montes de Oca. Facultad de Cultura Física Nancy Uranga Romagoza.

Máster en Ciencias. Profesora Auxiliar. Profesora de Teoría y Práctica de los Juegos y Tenis de Mesa, en el Departamento de Educación Física y Recreación.

References

Cabello, D., Serrano, D., & García, J. M. (1999). Fundamentos del bádminton. De la iniciación al alto rendimiento. Málaga: Instituto Andaluz del Deporte, 113-132.

Comisión Nacional de Bádminton (2001). Síntesis sobre elementos técnicos tácticos – La Habana: Federación Cubana de Bádminton.

Chen, Y. X. (1994). Bádminton. Técnica asiática. Huesca: Gráfica Alós.

Federación Cubana de Bádminton. (2003). Folleto para establecer la metodología didáctica del Bádminton. La Habana: Comisión Nacional de Bádminton.

Martínez, R. (2011). El juego como medio para familiarizar a los practicantes de bádminton en el dominio de los elementos técnicos básicos. EFDeportes.com, Revista Digital, 15 (154), Recuperado de http://www.efdeportes.com/efd154/el-juego-como-medio-para-los-practicantes-de-badminton.htm

Petrovsky, A. V. (1980) Psicología pedagógica y de las edades. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Petrovsky, A. V. (1990). "Teoría y Metodología del Entrenamiento Deportivo". España, Barcelona: Editorial Roca S.A.

Ramírez, A. A. (2013). Programa Integral de Preparación del Deportista: Bádminton. La Habana, Cuba: Comisión Nacional de Bádminton, INDER.

Sánchez, M. E. (2005). Psicología del Entrenamiento y la Competencia Deportiva. La Habana, Cuba: Editorial Deportes.

Zaparozhonova, L. P., y Latyshkevich, L. A (2000). Juegos Activos Educación Primaria y Educación Segundaria Obligatoria. España: Editorial Paidotribo.

Most read articles by the same author(s)