Pre-sport games of Badminton for the sport for all

Main Article Content

Maidelín Díaz Miranda
Ayran Arencibia Moreno

Abstract

The games are the fundamental activity in the children by means of which you/they are developed physical and intellectually, of here the motivation of investigating on the application of several of them in the sport for all, specifically with the project badminton. Keeping in mind the few games that are used to contribute to the development of the abilities in this sport, is that we think about to structure pre-sport games with that purpose and to improve this way the assimilation of the dexterities of the children that practice this discipline in the Sport for All". For it, besides the theoretical methods, empiric methods were used as the observation and the interview. The work shows the assimilation of the abilities and technical basic of the badminton, through games, jointly with aspects on the sport for all, besides being presented 8 structured games, which contribute to the learning of the basic abilities of the badminton.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Díaz Miranda, M., & Arencibia Moreno, A. (2016). Pre-sport games of Badminton for the sport for all. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 11(3), 167–175. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/672
Section
ORIGINAL ARTICLES
Author Biographies

Maidelín Díaz Miranda, Universidad de Pinar del Río Hermanos Saíz Montes de Oca. Facultad de Cultura Física Nancy Uranga Romagoza.

Máster en Ciencias. Profesora Auxiliar. Profesora de Teoría y Práctica de los Juegos y Tenis de Mesa en el Departamento Educación Física y Recreación.

Ayran Arencibia Moreno, Universidad de Pinar del Río Hermanos Saíz Montes de Oca.

Máster en Ciencias. Profesor Auxiliar. Profesor de Bádminton y Gimnasia Básica. Departamento de Educación Física y Recreación.

References

Cornejo, J. A., Manteiga, L. E., Blanco, J., Cornejo, J.J. y Campuzano, A. (2011). La educación física en la escuela Cubana contemporánea. La Habana: Sello editor Educación Cubana.

Dirección Nacional de Educación Física. (2014). Programas y Orientaciones Metodológicas de Educación Física. Enseñanza primaria (2014-2015). La Habana: Editorial Deportes.

Heredia Manrique, A. (2007). Curso de didáctica general (Vol. 106). Prensas de la Universidad de Zaragoza.

López, D. (2003). El proceso Enseñanza Aprendizaje en Educación Física: Hacia un enfoque integral Físico Educativo. La Habana: Editorial Deporte.

López, A. (2003). El proceso de enseñanza aprendizaje de la educación física. La Habana: Editorial Deportes

Navarro, S. y Maqueira, G. (2009). La iniciación deportiva. El deporte escolar y el desarrollo motriz del niño. Revista de ciencias aplicadas al deporte, 1 (3), 1-7. Recuperado de http://edu-fisica.com/Revista%203/Vol1No3.html

Ramírez, A. A. (2013). Programa Integral de Preparación del Deportista: Bádminton. La Habana, Cuba:Comisión Nacional de Bádminton, INDER.

Most read articles by the same author(s)