Upgrading model for the Volleyball teachers

Main Article Content

Tania Rosa García Hernández
Ídolo Gilberto Herrera Delgado
Modesta Moreno Iglesias
Luis Alberto Cuesta Martínez
Luis Manuel Barrera Pardo

Abstract

The nowadays society in this XXI century influenced by the progressive development of technologies of information and communication and the knowledge management demands a creative man, transformer of the context in which he takes place, an individual who accepts the challenges of the modern society and that at the same time takes the best of this development. Meeting this goal, the higher education holds the mission of preparing in a continuous and permanent way to the professionals according to the activity they carry out, updating the knowledge in the science they work on. The sport professionals are not the exception in this endeavor due to the formative role they play in the society, it is also caused by the dynamics and the current competitions, the steady changes of the sport rules and the gradual improvement of the athlete’s performance, the venues equipment and the competition itself worldwide. This work is aimed at proposing an upgrading course for the Volleyball professionals in the sport formation school (EIDE) Ormani Arenado Llonchimplemented through a strategy based on the difficulties taken from the application of the scientific methods which facilitate a viable, flexible and feasible outcome and with a high social meaning, as it contributes to rise the professional profile of the individuals involved in the study.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
García Hernández, T. R., Herrera Delgado, Ídolo G., Moreno Iglesias, M., Cuesta Martínez, L. A., & Barrera Pardo, L. M. (2017). Upgrading model for the Volleyball teachers. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 12(2), 140–154. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/720
Section
ORIGINAL ARTICLES
Author Biographies

Tania Rosa García Hernández, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca", Facultad de Cultura Física "Nancy Uranga Romagoza"

Centro de Estudios del Entrenamiento Deportivo en el Alto Rendimiento. Profesora de Voleibol. profesora Auxiliar. Máster en Cencias.

Ídolo Gilberto Herrera Delgado, Universidad de las Ciencias de la Cultura Física y el Deporte, "Manuel Fajardo"

Doctor en Ciencias de la Cultura física, Profesor Titular

Modesta Moreno Iglesias, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca", Facultad de Cultura Física "Nancy Uranga Romagoza"

Centro de Estudios del Entrenamiento Deportivo en el Alto Rendimiento. Doctora en Ciencias Pedagógicas,  profesora Titular.

Luis Alberto Cuesta Martínez, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca", Facultad de Cultura Física "Nancy Uranga Romagoza"

Director del Centro de Estudios del Entrenamiento Deportivo en el Alto Rendimiento. Doctor en Ciencias ,  profesor Auxiliar.

Luis Manuel Barrera Pardo, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca", Facultad de Cultura Física "Nancy Uranga Romagoza"

Profesor del Dpto. Ciencias Aplicadas, Profesor Auxiliar, Máster en Ciencias

References

Añorga, J. (2014). La Educación Avanzada y el mejoramiento profesional y humano. Varona, 58, 19-31.

Añorga-Morales, J. (1989). El perfeccionamiento del Sistema de Superación de los profesores universitarios. (Tesis Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas). Universidad de Ciencias Pedagógicas «Enrique José Varona», La Habana, Cuba.

Berges-Díaz, J. M. (2003). Modelo de superación profesional para el perfeccionamiento de habilidades comunicativas en docentes de Secundaria Básica. (Tesis Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas). ISP «Félix Varela Morales», Villa Clara, Cuba.

Castillejo Olán, R. (2004). La dirección de la superación del profesor de educación física escolar, durante el adiestramiento laboral. (Tesis de grado Doctor en Ciencias de la Cultura Física). Facultad de Cultura Física «Manuel Fajardo», Holguín, Cuba.

Davidov, V. V. (1980). Tipos de generalización en la enseñanza. La Habana, Cuba.: Editorial Pueblo y Educación.

De Armas Ramírez, N., Lorences González, J., & Perdomo Vázquez, J. M. (2003). Caracterización y diseño de los resultados científicos como aportes de la investigación educativa. Evento Internacional Pedagogía, 40.

Díaz-Villa, M. (2015). Formación de docentes: una propuesta de reestructuración. Revista Educación y Ciudad, (1), 56-73.

Duran Arriata, G. (2015). Perfeccionamiento de valores a través de la teoría de la educación avanzada en la enfermería de postgrado. Revista Dilemas Contemporáneos: Educación, Política y valores, 1(13). Recuperado a partir de http://www.dilemascontemporaneoseducacionpoliticayvalores.com/

Escudero, J. M. (1996). Consideraciones y propuestas sobre la formación permanente del profesorado. España: Universidad de Murcia.

González, M. T. (1997). Estrategias para el trabajo cooperativo entre profesores. España: Universidad de Murcia.

Tamayo-García, J. A. (2014). Estrategia de superación interdisciplinaria para los recursos humanos asociados con la aplicación de las técnicas nucleares (Tesis Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas). Universidad de Ciencias Pedagógicas «Enrique José Varona»., La Habana, Cuba.

Valcárcel, N. (1998). Estrategia interdisciplinaria de superación para profesores de Ciencias de la Enseñanza Media (Tesis Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas). Universidad de Ciencias Pedagógicas «Enrique José Varona»., La Habana, Cuba.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>