The dynamics of information and knowledge technologies in Physical Education
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Aznar-Díaz, I., Cáceres-Reche, M. P., Trujillo-Torres, J. M. & Romero-Rodríguez, J. M. (2019). Mobile learning y tecnologías móviles emergentes en Educación Infantil: percepciones de los maestros en formación. Espacios 40 (5) https://revistaespacios.com/a19v40n05/a19v40n05p14.pdf
Cabero-Almenara, J., Gallego-Pérez, O., Puentes-Puente, A.J. y Jiménez-Rosa, T. (2018). La "Aceptación de la Tecnología de la Formación Virtual" y su relación con la capacitación docente en formación virtual. EDMETIC, 7 (1), 225-241. https://doi.org/10.21071/edmetic.v7i1.10028
Cartaya. L. & del Valle, M. (2017). La informática como medio de desarrollo en la infancia preescolar. Habana: Editorial Pueblo y Educación. https://books.google.com.cu/books/about/La_inform%C3%A1tica_como_medio_de_desarrollo.html?id=MzIKxgEACAAJ&redir_esc=y
Cedié-Casero, Y. & Leyva-Frómeta, Y. (2014). Impacto de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) en la asignatura Educación Física Preescolar en la carrera de Cultura Física de la UCCFD `Manuel Fajardo' de Guantánamo. Lecturas: Educación Física y Deportes 18 (190). https://efdeportes.com/efd190/impacto-de-las-tic-educacion-fisica-preescolar.htm
Chen, C. (2019), Qué son TIC (Tecnologías de la información y la comunicación): https://www.significado.com/tecnologia/
Fernández, C. & Ladrón- de-Guevara, L (2015) El uso de las TIC en la Educación Física actual. Revista de Educación Motricidad e Investigación 5, pp. 27-40. http://dx.doi.org/10.33776/remo.v0i5.2740
Lanza-Escobar, N., Amador-Cabrera, A., & Soto-Paulín, M. (2014). La Educación Física antes y después de 1959, su tratamiento desde la teoría y metodología de la Educación Física. PODIUM - Revista de Ciencia y Tecnología en la Cultura Física, 9(2), pp. 206-216. https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/439
Lima-Montenegro, S., & Fernández-Nodar, F. A. (2016). La educación a distancia en entornos virtuales de enseñanza aprendizaje. Reflexiones didácticas. Revista Tecnología Educativa, 1(1). https://tecedu.uho.edu.cu/index.php/tecedu/article/view/14
López, A. (2006). El proceso de enseñanza-aprendizaje en Educación Física. Editorial Científico- Técnico. https://isbn.cloud/9789597133209/el-proceso-ensenanza-aprendizaje-en-educacion-fisica/
Menéndez, S., Calderón, C. Y., Mejías, G., & Valdés, Y. (2016). Un enfoque productivo en la clase de Educación Física contemporánea. Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Moro, A., Dupotey, N., y Salgado, A. (2019). Las TIC como herramienta didáctica. Estudio Universidad de Oriente. Refcale, 7(3), pp. 151-160. http://refcale.uleam.edu.ec/ index.php/refcale/article/view/2742/1854
Ozolin, N.G. (1989). Sistema contemporáneo del entrenamiento deportivo. Habana: Editorial Científico-Técnico. https://books.google.com.cu/books/about/Sistema_contempor%C3%A1neo_de_entrenamiento.html?id=s3jxswEACAAJ&redir_esc=y
Pérez Sánchez, R. (2014). Infancia, socialización y TIC. En: PROSIC. informe Anual Hacia la Sociedad de la Información y el Conocimiento 2013. Universidad de Costa Rica: Editorial SIEDIN. http://www.prosic.ucr.ac.cr/informe-2013
Prat-Ambrós, Q., Camerino-Foguet, O., Coiduras Rodríguez, J. L. (2013). Introducción de las TIC en educación física. Estudio descriptivo sobre la situación actual. Apunts. 113, 37-44. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4419519
Quintero, L.E., Jiménez, F.J., & Area, M. (2018). Más allá del libro de texto. La gamificación mediada con TIC como alternativa de innovación en Educación Física. Retos, (34), pp. 343-348. https://publicaciones.uci.cu/index.php/serie/article/view/1144
Romero-Esquivel, R.J. & Becali-Garrido, A.E. (2014). Metodología del entrenamiento deportivo, La Escuela Cubana. Habana: Editorial Deportes. https://books.google.com.cu/books/about/Metodolog%C3%ADa_del_entrenamiento_deportivo.html?id=P9MDEAAAQBAJ&source=kp_book_description&redir_esc=y
Rovira-Collado, J., Ambros-Pallares, A., & Hernández-Ortegas, J. (2018). Innovación educativa y uso de las TAC en el Máster de Secundaria: propuesta formativas para docentes ecuatorianos en el programa UB-UNAE. Tejuelo 30, pp. 73-110. https://doi.org/10.17398/1988-8430.30.73
Ruiz-Aguilera, A. (2019). Teoría y metodología de la Educación Física y el deporte escolar. Habana: Editorial Pueblo y Educación. https://repositorio.espe.edu.ec/jspui/bitstream/21000/9227/3 /Teoria%20y%20metodologia%20de%20la%20educacion%20fisica.pdf
Zavaro, L. (2016). Informática aplicada a la auditoría moderna. Habana: Editorial UH Dirección de Publicaciones Académicas. https://www.claustrofobias.com/informatica-aplicada-a-la-auditoria-moderna/