Some similarities between the lesson of Physical Education and the lesson of Spanish

Main Article Content

María Magdalena Deschapelles Brunet
Yadira Zenobia Pérez Díaz

Abstract

The physical education is the systematic performance of a physical activity that has confirmed to be a beneficial practice in the prevention, development of the health, as well as a means to forge the character, the taking of decisions and the health. The sport practice is not limited alone to the elite athletes or sportsmen of high yield, all human being should carry out some type of activity sport according to his physical possibilities. Together with this kind of age. It is also included the children and adolescents who from early age who constitute a real worry for the agencies and involved agents as well as emotional development of the children. The main objective of this work is: recognizing the relationships from the communication between the lesson of Physical Education and the lesson of Spanish. This way the game stands for a decisive factor in the affective physical development, in which the communicative act is involved in any context. 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Deschapelles Brunet, M. M., & Pérez Díaz, Y. Z. (2017). Some similarities between the lesson of Physical Education and the lesson of Spanish. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 12(3), 260–270. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/738
Section
ORIGINAL ARTICLES
Author Biographies

María Magdalena Deschapelles Brunet, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca"

Licenciada en Educación, Especialidad de Español y Literatura, Doctora en Ciencias de la Cultura Física, Profesora Asistente

Yadira Zenobia Pérez Díaz, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca"

Licenciada en Educación, Especialidad de Marxismo e Historia, Decana de la FCF, Profesora Auxiliar, Máster en Desarrollo Social

References

Cagigal, J. (1996). Los juegos. Barcelona: Lamer.

Colectivo de autores. (2008). Plan de estudios de la carrera Cultura Física. UCCF. "M. Fajardo".

Conde, M. ., & Tercedor, P. (2015). La actividad física, la educación física y la condición física pueden estar relacionadas con el rendimiento académico y cognitivo en jóvenes. Revisión sistemática. Arch. med. deporte.

Cuba. (1989). Constitución de la República de Cuba. Artículo 52. La Habana: Pueblo y Educación.

Diccionario ilustrado de la lengua española. (2003). Madrid: Aristos.

Fiallo, J. (2001). Las relaciones interdisciplinarias en secundaria básica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Fuentes Martínez, C. M. (2010). Los nodos interdisciplinarios: una necesidad de la dirección de la superación de los profesionales de la EIDE. Presentado en Evento Actividad Física y salud., EIEFD.

Gutton, P. (1982). La actividad del juego. Barcelona: Paidos.

Huizinga, P. (1987). Los juegos. Barcelona: Paidos.

Martí, J. (1991). José Martí: obras completas. Ciencias Sociales.

Menéndez, A. (2002). Escritos deportes. La Habana.

Roméu, A. (2007). El texto como unidad básica de la comunicación. La Habana: Pueblo y Educación.

Torrebadella, F. X. (2014). La Educación Física Comparada en España (1806-1936) Universitat Autónoma de Barcelona (Edition period: February 2014-June 2014). España.

Valcárcel, N. (1998). Estrategia interdisciplinaria de superación para profesores de Ciencias de la Enseñanza Media (tesis doctorado). ISPEJV, La Habana.

Velazquez, C. (2015). Cooperative learning in Physical Education: the state of the question and intervention proposal. España: Universidad de Valladolid.

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.