Concerted strategic planning and online evaluation of inquiry-based learning in the Deputy Management of Education and Sports
Main Article Content
Abstract
Results-based management occupies a prominent place in the public management of local governments; They contain various dimensions that make it up, but they generally do not know which ones should be emphasized to achieve more and more results in the areas of education and sports. The objective of this research is: to determine the dimension with the greatest impact in the online management and evaluation of inquiry-based learning in the Education and Sports Sub-Managements for emotional well-being. For the research, observations, surveys and interviews were applied and expert judgment was also used. Four dimensions of the online management and evaluation variable of inquiry-based learning, used in similar research in Peru, were compared. It was concluded that strategic planning is decisive to achieve online management and evaluation of inquiry learning in the Education and Sports Sub-Managements to plan and develop activities in pursuit of the emotional well-being of the population through sports and cultural activities. Online management and evaluation of inquiry learning is a tool that helps municipalities improve the management of activities related to sport and culture. By focusing on results, municipalities can identify areas where they need to improve and develop; It is necessary to emphasize strategic planning to improve services to benefit the emotional health of residents.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Angulo, R. (2017). Gestión del Conocimiento y Aprendizaje Organizacional: una Visión Integral. Informes Psicológicos, 1(17), 53-70. Obtenido de http://dx.doi.org/10.18566/infpsic.v17n1a03
Andrade, H. (2019). A Critical Review of Research on Student Self-Assessment. Frontiers in Education, 4(87). https://doi.org/10.3389/feduc.2019.00087
Bailey, J., Rodríguez, M.G., Flores, M., & González, P.E. (2017). Contradicciones y propuestas para la educación en la sociedad del conocimiento. Sophia, 13(2), 30-39.
Barba-Martín, R.A., Bores-García, D., González-Calvo, G., y Hortigüela, D. (2020). Evaluación formativa con los estudiantes en prácticas para reducir la brecha teoría-práctica en la formación inicial del profesorado. Educación Física y Deporte, 39(1). http://doi.org/10.17533/udea.efyd.v39n1a02
Cañadas, L., Santos-Pastor, M.L., y Castejón, F.J. (2018). Desarrollo de Competencias Docentes en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física. Relación con los Instrumentos de Evaluación. Estudios Pedagógicos, 44(2), 111-126. 10.4067/S0718-07052018000200111
Cañadas, L., Santos-Pastor, M.L., y Castejón, F.J. (2020). Competencias del profesorado de Educación Física y valoración en la práctica profesional. Apunts. Educación Física y Deporte, 139, 33-41. https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.(2020/1).139.05
CIFE. (2017). Metodología del registro documental para la búsqueda y organización de la información científica (1ra. Ed. ed.). México: CIFE, 2016. Atenas, 2019, vol. 3, núm. 47, Julio-Septiembre, ISSN: 1682-2749 PDF generado a partir de XML-JATS4R por Redalyc Proyecto académico sin fines de lucro, desarrollado bajo la iniciativa de acceso abierto 188
Lazos, L., & Olivé, L. (2016). Hacia un Modelo Intercultural de Sociedad del Conocimiento en México. Trilogía: Ciencia, Tecnología y Sociedad, 8(15), 151 155
Palacios, M. (2020). Planeación Estratégica, instrumento funcional al interior de las organizaciones. Revista Nacional de Administración, 11(2). Disponible en: https://doi.org/http://dx.doi.org/10.22458/rna.v11i2.2756
Quispe, J., & Rivera, J. (2017). Estrategias competitivas y gestion deportiva. Journal of Economics, Finance and Administrative Science Vol. 23 No. 44, 2018. Obtenido de http://www.scielo.org.pe/pdf/jefas/v23n44/a03v23n44.pdf
Vaicilla González, M. M., Narváez Zurita, C. I., Erazo Álvarez, J. C., & Torres Palacios, M. M. (2020). Transparencia y efectividad en la ejecución presupuestaria y contratación pública en los gobiernos cantonales. Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía, 5(10), 774. Obtenido de: https://doi.org/10.35381/r.k.v5i10.716