Teaching learning tasks system for the development of the independent work from pedagogy subject in the career physical culture

Main Article Content

Ana Belkys Amador-Cabrera
Naivy Lanza-Escobar
Ania Teresa Cordero-González

Abstract

The research covers one of the main problems that there is in Cuban education in the development of the teaching learning process, focusing in the development of the career Majoring at Physical culture second year students´ independent work from Pedagogy subject, by means of learning task system elaborated taking into consideration the subject content set in the curriculum of the mentioned professionals. To verify the problem and validate the effectiveness of the proposal in the pedagogical practice there were used several investigation methods like: theoretical, empirical, mathematic and statistic methods for the process of the information in the different stages of the investigation. The final results showed that the teaching tasks proposed favour the students´ cognitive independence, being the centre of their own learning under the teacher’s guide. They also reinforce the professional formation, allowing them to face new situations and find developing ways out to taking into account their pedagogical knowledge. It is achieved the evolution of the creative thinking, which is necessary for the teaching learning process management in Physical education. The learning tasks system contributes to the professional’s integral formation according to the present demands of the Cuban society.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Amador-Cabrera, A. B., Lanza-Escobar, N., & Cordero-González, A. T. (2012). Teaching learning tasks system for the development of the independent work from pedagogy subject in the career physical culture. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 7(3), 121–142. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/316
Section
ORIGINAL ARTICLES

References

Addine, F. (2004) Didáctica: teoría y práctica.-- Ciudad de La Habana, Editorial Pueblo y Educación, 320 p.

Álvarez de Zayas, Carlos, (1995) Hacia una escuela de excelencia. Ciudad de La Habana, Editorial Academia.

Álvarez de Zayas, Carlos. (1999). La escuela en la vida. Ciudad de La Habana, Editorial Pueblo y Educación.

Antúnez Guerra, Ela. (1982). La Tarea como parte del estudio individual de los alumnos. En: Educación. , (45) 12. Ciudad de La Habana, abr. - jun.

Báxter Pérez, Esther, (1988) Estudio individual o estudio colectivo. Ciudad de La Habana, Editorial Pueblo y Educación.

Bencosme Arias, Juan Luis. , (1982). El Trajo Independiente del alumno. En: Varona, (8) Ciudad de La Habana, 44-59. - jun.

Bermúdez, R. (2004) Aprendizaje formativo y crecimiento personal. Edición provisional. Ciudad de La Habana, Editorial Pueblo y Educación, 417 p.

Blumenfeld, L.H. , (1960). Citado en Colectivo de autores. 1985. La Dialéctica y los métodos científicos generales de la investigación. Tomo I y II Editorial de Ciencias Sociales, La Habana. Pág.124.

Castaño, F. (1984) El trabajo independiente en la disciplina Idioma Extranjero.- En: Varona. Ciudad de la Habana. , (12) VI, ene.- jun., 25-36

.Castellanos Simons, Doris, (1998) El aprendizaje desarrollador. Material del Centro de Estudios Educacionales del I.S.P.E.J.V. Ciudad de La Habana.

Caraballoso Valdivieso, Pedro. , (1988) La tarea extraclase en el proceso docente educativo. Trabajo Científico Individual, Ciudad de La Habana, Facultad de Superación, I. S. P. E. J. Varona..

Chimehdrehgzehn, T. S., (1983). Algunas vías para perfeccionar la planificación y la organización del trabajo individual de los alumnos fuera del aula. En: La Educación Superior Contemporánea, (1) ene. – mar., 137-148

Chirino Ramos, María V. , (2000) La investigación en el desempeño profesional pedagógico. Ciudad de La Habana, Material impreso I. S.P. E. J. Varona.

Colectivo de autores ACC y ACURSS. , (1978) Metodología del conocimiento científico. Ciudad de La Habana, Editorial de Ciencias Sociales

Coll, César. , (1992) Acción, interacción y construcción del conocimiento en situaciones educativas. En: Antología de Lecturas: Proyecto Argos, .90-100.

Esteva, Faustino y Col. (1978). Dirección del trabajo individual del alumno en su actividad docente, investigativa y productiva. En: La Educación Superior Contemporánea, (1) ene. - mar., 3-14.

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.