University Outdoor Activities: an integral approach in the professional formation

Main Article Content

María Ofelia Armas-Álvarez

Abstract

The work is lead to establish the theoretical foundations of the university outdoor labour from the organizational forms of the teaching process that favour the knowledge acquisition and the development of necessary skills in the students to promote culture in the different moments where they have connection with the society by means of the participation of the subjects and disciplines of the current programs that allow to organize systematic and articulated activities, appropriately planned, able to satisfy the necessities and to achieve the purpose of getting the preparation and integral cultural formation, as well as the their appropriate projection in the social environment that demands the contemporary society from the university professionals. In the work they are determined the content and skills that the student requires to promote Physical Culture in correspondence with their professional performance. It is designed a plan of activities to carry out the university outdoor labour from the organizational forms of the teaching process.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Armas-Álvarez, M. O. (2012). University Outdoor Activities: an integral approach in the professional formation. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 7(3), 161–183. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/318
Section
ORIGINAL ARTICLES

References

Alberoz, O. La Educación Superior en América Latina y el Caribe. Ideas, problemas y propuestas. En Educación Superior. Siglo XXI. CRESAL/UNESCO. Caracas. 1996.

Algunos conceptos y legislaciones de Universidades Latinoamericanas sobre Extensión Universitaria. Impresión Ligera. ENPES-PRIPORT. 1995.

Álvarez de Zayas, Carlos. Hacia una escuela por la excelencia. Editorial Academia. La Habana. 1996.

Álvarez de Zayas, Carlos. Fundamentos teóricos de la dirección del proceso

Docente educativo en la Educación Superior. Editorial M.E.S. La Habana.

Arrechavaleta Guarton, Nora. La administración o gestión del proceso docente, desde el enfoque histórico-cultural. 6. 6.Revista Cubana de Educación Superior. Volumen XIX.No.1 CEPES.Universidad de La Habana. 1999.

Blancamp Hilela, E. El rol del docente. Editorial Siglo XXI. Buenos Aires. 1997.Berlo, David K. El proceso de comunicación. Editorial El Ateneo. Buenos Aires. 1991

Encuentro Latinoamericano de Extensión. Mendoza. Argentina, 1997.

Consideraciones acerca de la confección de proyectos socio-culturales. Soporte magnético. 1999

González González, Gil Ramón. Un modelo de Extensión Universitaria para la Educación Superior. Tesis de Doctorado. La Habana, 1996.

González González, Gil Ramón y González Fernández-Larrea, Mercedes. Programa Nacional de Extensión Universitaria. Universidad de Pinar del Río.2004

Hart Dávalos, Armando. Retos Universitarios de hoy. Editorial CREART. La

Habana. 1995.

Hernández López, Irma de las Nieves. Un modelo para la formación cultural integral de los estudiantes de las carreras a través de la Extensión Universitaria. Tesis de Maestría. Universidad de Pinar del Río. 1996.

Memorias. Encuentro Latinoamericano de Extensión Universitaria. La Habana. 1996.

Tunnermann Berhein, Carlos. El nuevo concepto de Extensión Universitaria y Difusión Cultural. En Pensamiento Universitario. No 19. México. UNAM (s.f).

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.