Small games to develop the speed of translation in badminton for children/Juegos pequeños para desarrollar la rapidez de traslación en el bádminton infantil

Main Article Content

Maidelin Díaz Miranda
Ayran Arencibia Moreno
Omaida Rodríguez Martínez
Jani García Perdigón

Abstract

Games are the fundamental activity through which children develop physically and intellectually, hence the motivation to research the possible application of several of them in the badminton sports areas of the municipality of Pinar del Río. Taking into account the few games that are used to contribute to the development of physical capacities in this sport, the objective is to elaborate games that develop the speed of translation with this purpose and thus improve the assimilation of this in children of 7-8 years old who practice this sport discipline. For this purpose, empirical methods such as observation and interview were used, within the theoretical methods the historical-logical, the analysis-synthesis, the induction-deduction and as mathematical statistic, the descriptive statistics and within it the percentage analysis were used. The proposed games contain the elements and methodological steps for their application, also including games for translation speed. With the use of these games, athletes feel more motivated in training when they develop this physical capacity.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Díaz Miranda, M., Arencibia Moreno, A., Rodríguez Martínez, O., & García Perdigón, J. (2021). Small games to develop the speed of translation in badminton for children/Juegos pequeños para desarrollar la rapidez de traslación en el bádminton infantil. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 16(1), 262–274. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/889
Section
ORIGINAL ARTICLES
Author Biographies

Maidelin Díaz Miranda, University of Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca". Faculty of Physical Culture "Nancy Uranga Romagoza"

Máster en Ciencias Profesora Auxiliar de tenis de mesa, Educación Rítmica y Lúdica. Profesora principal de la disciplina Teoría y Práctica de la Educación Física.

Ayran Arencibia Moreno, University of Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca". Faculty of Physical Culture "Nancy Uranga Romagoza"

Máster en Ciencias, Profesor Auxiliar de gimnasia básica y badminton

Omaida Rodríguez Martínez, University of Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca". Faculty of Physical Culture "Nancy Uranga Romagoza"

Máster en Ciencia, Profesora Asitente de Teoría y Metodología de la Educación Física

Jani García Perdigón, University of Sciences of Physical Culture and Sports "Manuel Fajardo", Havana

Dirección de Actividades Extracurriculare; Máster en Ciencias

References

Arencibia Moreno, A., & Díaz Miranda, M. (2014). Ejercicios para el mejoramiento de la rapidez en los atletas de bádminton de la categoría sub 15 años de la EIDE «Ormani Arenado» de Pinar del Río. EFDeportes, Revista Digital, 19(198). Recuperado de https://rc.upr.edu.cu/jspui/handle/DICT/3373

Blanco, M. B. R., Miranda, M. D., & Moreno, A. A. (2017). Juegos motivacionales y/o preparadores para la clase de Educación Física de tercer grado. PODIUM - Revista de Ciencia y Tecnología en la Cultura Física, 12(2), 95-102. Recuperado de http://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/718

Doscher, M. (2004). Diseño de Programas Específicos de Entrenamiento Deportivo. PubliCE. Recuperado de https://g-se.com/diseno-de-programas-especificos-de-entrenamiento-deportivo-373-sa-557cfb2713bb20

Fernández Rio, J. (2011). La enseñanza del bádminton a través de la hibridación de los modelos de Aprendizaje Cooperativo, Táctico y Educación Deportiva y del uso de materiales autoconstruidos. En Modelos actuales de iniciación deportiva: Unidades didácticas sobre juegos y deportes de cancha dividida. Wanceulen. University of Oviedo. Recuperado de https://www.researchgate.net/profile/Javier_Fernandez-Rio?ev=hdr_xprf

González Sinnig, N. E. (2016). Caracterización del nivel de actitud hacia la práctica de la Actividad física y el deporte (BÁDMINTON), dentro de la clase de educación física en el grado quinto del Colegio Adventista de Cartagena (Universidad de San Buenaventura). Universidad de San Buenaventura, Cartagena. Recuperado de http://bibliotecadigital.usb.edu.co/handle/10819/5772

Martínez Díaz, R. (2011). El juego como medio para familiarizar a los practicantes de bádminton en el dominio de los elementos técnicos básicos. EFDeportes.com, Revista Digital. Buenos Aires, 15(154). Recuperado de https://www.efdeportes.com/efd154/el-juego-como-medio-para-los-practicantes-de-badminton.htm

Miranda, M. D., & Moreno, A. A. (2016). Juegos pre-deportivos de bádminton para el deporte para todos. PODIUM - Revista de Ciencia y Tecnología en la Cultura Física, 11(3), 167-175. Recuperado de http://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/672

Moreno, A. A., & Miranda, M. D. (2016). Juegos para familiarizar con los desplazamientos del bádminton a los niños de 7 – 9 años. PODIUM - Revista de Ciencia y Tecnología en la Cultura Física, 11(3), 158-166. Recuperado de http://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/671

Ramírez, A. A. (s. f.). Programa Integral de Preparación del Deportista: Bádminton. La Habana, Cuba: Comisión Nacional de Bádminton, INDER.

Torres Palma, C. C. (2017). Acciones de inducción para promover la práctica del Bádminton en los estudiantes de 5to. A 7mo. Año de Educación Básica. (BachelorThesis, Universidad de Guayaquil. Facultad de Educación Física, Deporte y Recreación). Universidad de Guayaquil. Facultad de Educación Física, Deporte y Recreación, Ecuador. Recuperado de http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/23931

Watson Brown., H. (2008). Teoría y práctica de los juegos. Las Villas, Cuba: Editorial Deportes.

Most read articles by the same author(s)