Social Sciences and developing teaching. Impact on the Culture Physical professional formation

Main Article Content

Liliana Margarita Martínez-Hernández
José Elpidio Trabanco-Fonte
Abilio de Jesús Barreto-García

Abstract

The present work offers a valuation about the social sciences - teaching developing relationship and its impact in the integral formation of the Physical Culture professional. For its elaboration a bibliographical revision was made on the topic, referring to well-known authors, as well some specialists and investigators of the pedagogic area in the sector of the physical culture were interviewed, allowing the systematizing of different concepts and essential categories, what facilitates to enrich the theoretical basement of social sciences - teaching developing relationship. It is concluded that the developing teaching, like a part of the social culture, is closely joined with the technological scientific development.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Martínez-Hernández, L. M., Trabanco-Fonte, J. E., & Barreto-García, A. de J. (2014). Social Sciences and developing teaching. Impact on the Culture Physical professional formation. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 9(1), 91–109. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/414
Section
ORIGINAL ARTICLES

References

Castellanos, D. y Colectivo de autores (2002) Hacia una enseñanza desarrolladora. Centro de Estudios Educacionales. ISPEJV.

Castro Díaz- Balart, F. (2001). Ciencia, innovación y futuro. Ediciones Especiales. Instituto Cubano del Libro, La Habana.

, (2002). Cuba., Amanecer del Tercer Milenio. Ciencia, Sociedad y Tecnología. Editorial Científico- Técnica

. (2003). Ciencia, Tecnología y Sociedad. Hacia un desarrollo sostenible en la Era de la Globalización. Editorial Científico –

Técnica, La Habana,

Colectivo de Autores. (1999). Tecnología y Sociedad. Habana. Editorial Félix Varela.

Colectivo de .autores. (2008). Plan de estudio “D” ISCF “Manuel Fajardo” La Habana.

González, L. (2007). Ciencias Sociales y Educación Ambiental. Impacto en la formación del profesional de la Cultura física. Ejercicio para cambio de categoría docente para profesor auxiliar.

Nuñez Jover J. (2002). La Ciencia y la técnica como procesos sociales. La Habana Editorial Feliz Varela.

(1989). Interpretación teórica de la ciencia. – La Habana: ED de Ciencias Sociales.

(1994). Problemas sociales de la ciencia y la Tecnología. Editorial Ciencias sociales, La Habana,

Pulido, A. (2008) Didáctica desarrolladora de lenguas extranjeras. ISP ”Rafael María de Mendive”. Pinar del Río.

Labarrere, G. y Valdivia. G. (1988). Pedagogía. Editorial Pueblo y Educación, La Habana,.

Zilberstein, J. y Silvestre, M. (1997). Una didáctica para una enseñanza y un aprendizaje desarrollador. ICCP, La Habana.

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.