Diagnosis of training for badminton coaches of sports initiation in Pinar del Río, Cuba

Main Article Content

Ayrán Arencibia Moreno
Maidelin Díaz Miranda.
Margelia Barbara Ramirez Blanco
Laly Viviana Cedeño Sánchez

Abstract

This research shows the inadequacies in the training of the Badminton trainers of the province of Pinar del Río, starting from the characteristics of their preparation, defining their needs and establishing their possible solution to eliminate the insufficiencies in their knowledge. That is why they use theoretical and empirical methods such as the historical-logical, the analysis-synthesis, the induction-deduction, the observation, interview, as well as the percentage analysis. Based on the results of the diagnosis, the training needs of these trainers were determined, which will allow the subsequent design and execution of an improvement program to respond to these needs, thus contributing to the overcoming of this technical force, in for superior results.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Arencibia Moreno, A., Díaz Miranda., M., Ramirez Blanco, M. B., & Cedeño Sánchez, L. V. (2018). Diagnosis of training for badminton coaches of sports initiation in Pinar del Río, Cuba. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 13(1), 24–30. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/745
Section
ORIGINAL ARTICLES
Author Biographies

Ayrán Arencibia Moreno, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca"

Profesor auxiliar de Gimnasia Básica y Badminton. Máster en Ciencias. Departamento Educación Física

Maidelin Díaz Miranda., Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca"

Profesora auxiliar de Tenis de Mesa y de Educación Rítmica y Lúdica. Máster en Ciencias. Departamento Educación Física

Margelia Barbara Ramirez Blanco, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca"

Profesora auxiliar de Educación Rítmica y Lúdica. Departamento Educación Física.

Laly Viviana Cedeño Sánchez, Universidad de Guayaquil.

Estomatóloga, especialidad en rehabilitación y terapéutica.

References

Chila Velázquez, J. E., Julien de Chila, R. y Font Rodríguez, I. (2016). Estrategia de superación profesional dirigida al entrenador para la promoción de una cultura de salud. Revista de Medicina e Investigación, 4 (1). Recuperado a partir de http://www.elsevier.es/es-revista-revista-medicina-e-investigacion-353

García Hernández, T. R., Herrera Delgado, I. G., Moreno Iglesias, M., Cuesta Martínez, L. A. y Barrera Pardo, L. M. (2017). Modelo de superación para profesores de voleibol. Podium. Revista de Ciencia y Tecnología en la Cultura Física, 12 (2), 140-154.

González Tirados, R. M. y González Maura, V. (2007). Diagnóstico de necesidades y estrategias de formación docente en las universidades. Revista Iberoamericana de Educación, (43). Recuperado a partir de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2358650

Mesa Zambrano, A., Núñez Peña, C. R. y Castillejo Olán, R. (2015). La superación profesional de los entrenadores no titulados en la Liga Deportiva Cantonal de Manta. Arrancada. Revista Científica de la Educación Física y el Deporte, 15 (28), 131-143.

Reyes Ríos, E. M. (2007). Plan de capacitación desde el puesto de trabajo para los entrenadores de iniciación en el voleibol sala del municipio de Matiguás-Matagalpa, Nicaragua (Trabajo de Diploma). La Habana, EIEFD.

Suárez Pérez, O., Martínez Hernández, P. y Moreno Iglesias, M. (2017). El desempeño profesional docente metodológico del profesor de Educación Física. Propuesta de indicadores para su medición. Podium. Revista de Ciencia y Tecnología en la Cultura Física, 12 (2), 115-127.

Vento Montiller, O. (2015). Estrategia para la superación de los docentes de Educación Física en la Universidad de Ciencias Pedagógicas “Rafael María de Mendive”. Mendive, (13 (3)), 272-278.

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.