Consultation material on adapted physical activity for children with language disorders

Main Article Content

Annia Gómez Valdés

Abstract

Raising the quality of teaching is one of the greatest efforts of a teacher. To do all efforts should be made from the scientific and methodological updating the contents taught. Taking this into account and based on poor update of literature that have 4th year students Course for Meeting to study the contents taught in the course Adapted Physical Activity, especially the issue Adapted Physical Activity for Children with Language Disorders, is that a reference material that addresses the theme, reflecting the aspects that are hindered in their understanding as they are is made: the play activities and physical education. The material can be used by both teachers and pupils, enabling the deepening and its application to implement the 12 activities plays that are shown in the same materialize because the theoretical and methodological aspects of the subject. The same has been available to students in the Faculty of Physical Culture «Nancy Uranga Romagoza» in order to achieve satisfactory results, recommending its use as supplementary literature of the subject.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Gómez Valdés, A. (2016). Consultation material on adapted physical activity for children with language disorders. PODIUM - Journal of Science and Technology in Physical Culture, 11(1), 4–6. Retrieved from https://podium.upr.edu.cu/index.php/podium/article/view/636
Section
ORIGINAL ARTICLES
Author Biography

Annia Gómez Valdés, Universidad de Pinar del Río Hermanos Saíz Montes de Oca. Facultad de Cultura Física «Nancy Uranga Romagoza»

Licenciada en Cultura Física. Máster en Ciencias.

References

FERNÁNDEZ, G. La atención logopédica en la edad infantil. La Habana: Pueblo y Educación. 2008. p. 23.

FERNÁNDEZ, G. Op. cit., p. 5

Bell, R. (2004). La atención de los niños con necesidades educativas especiales una proyección desde la perspectiva de la escuela histórica cultural de L.S Vigotsky. La Habana: autor.

Bell, R. y López, R. (2002). Convocados por la diversidad. La Habana: Pueblo y Educación.

Contreras, C.M. (2009) Actividades del lenguaje. Revista digital Innovación y Experiencias Educativas, 14, 1-8.

Ejercicios para estimular y desarrollar el lenguaje - Smart Academy.htm. Consultado el 11 de octubre de 2012.

Fernández, G. (2008). La atención logopédica en la edad infantil. La Habana: Pueblo y Educación.

Figueredo, E. (1984). «Logopedia 1». La Habana: Pueblo y Educación.

García, F.J. (2006) Nuevas tecnologías y contenidos educativos para la Educación Especial. Revista de Tecnologías de la Información y Comunicación Educativas (CNICE), 6, 1-10.

Gomendio, M. (2000). Educación Física para la integración de niños con necesidades educativas especiales. Programa de actividad física para niños de 6 a 12 años. Madrid: Gymnos.

Gómez, A. (2007). Material de consulta sobre Actividad Física Adaptada.: Pinar del Río: autora.

Guerra, S; et al. (2006). Adaptaciones Curriculares. Una opción metodológica para su realización. La Habana: Perspectivas.

Jiménez, M.L. (2013). La formación inicial para una Educación Física inclusiva: situación, prospectiva y competencias. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 13, 471-494.

Palau, E. (2012). Juegos de desarrollo del lenguaje para niños de 4 a 6 años. En APOYO ESCOLAR ING MASCHWITZ .htm.

Pascual, A. (2009). Actividad Física Adaptada. Educación Especial. La Habana: Deportes.

Sánchez, N. y Márquez, A., Cornejo, J. (2014) Concepción pedagógica de estimulación a potencialidades físicas en alumnos con retraso mental. La Habana: Deportes.

Vigostki, L. (1982) «Pensamiento y lenguaje». La Habana: Pueblo y Educación.

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.